طبس- سرپرستی فردا: دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش کشور گفت: نبايد هميشه منتظر باشيم كه دولت همه كارها را انجام دهد و گره مشكلات جامعه را باز كند، ما هم بايد به دولت كمك كنيم و بسترها را فراهم نمائیم و اینک ما به عنوان يك تشكل مردم نهاد در كنار دولتمردان بازويي براي ترقي، آبادانی و اعتلای میهن عزیزمان خواهيم بود.
"حسین اسماعیلی" در جمع خبرنگاران و در پایان سفر به شهرستان طبس گفت: بيشتر از يك سال اقدامات پژوهشي براي شهر نمونه اسلامي صورت گرفته و هدف اين بود كه بتوان مجموعه اي بر اساس آداب و رويكردي كه در اسلام و قرآن و حكومت وجود دارد، در آن پياده و آن را به عنوان الگو معرفي كنيم.
وی با اشاره به اهميت و لزوم ايجاد شهر نمونه اسلامي به عنوان الگويي براي ساير مناطق خاطرنشان ساخت: نظام حاكميتي ما يك نظام جديد است، ما هيچ جاي دنيا نظام ولايي نداريم و بايد به سمتي برويم كه در نظامي كه در رأس آن ولايت فقيه است مي توان به زيباترين و بهترين جايگاه زندگي شهروندي و اجتماعي رسيد.
دبيركل جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش کشور گفت: كدواژه هاي اين طرح در بيانات مقام معظم رهبري وجود دارد كه بر روي آنها كار شده و نيز اطلاعات زياد و مناسبي از شهرستان بدست آمد و طبس شهري تاريخي با مردم ولايتمدار و علوي آن براي ما حائز اهميت بوده و فضاي آمايشي طبس كه شاهراه اتصال چند استان بزرگ كشور است، توانست نياز ما را براي اجراي طرح برآورده كند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در شهرستان طبس آسيب هاي اجتماعي نسبت به سایر شهرهای کشور، خيلي كمتر است و در حقيقت فرهنگ هاي غلط بسيار كم، كه به جرأت مي توان گفت، هنجارهای اجتماعی قابل ويرايش در راستاي اسلامي شدن، به وضوح دیده می شود.
وي افزود :در فاز اول طرح ایجاد شهر نمونه اسلامی، پيش بيني فعاليت فرهنگي و اجتماعي شده و تشكيل كارگروه اشتغال زايي و نیز فعاليت در حوزه خانواده هاي بي سرپرست و سرمايه گذاري از جمله برنامه های جمعیت در منطقه خواهد بود.
اسماعيلي تصريح كرد: خانواده، باور، اعتماد به نفس، اميد به زندگي از مسائل مدنظر فرهنگي است و مباحث علمي و پژوهشي با اولويت دانشگاه ها، پژوهش در آمايش سرزميني، توليد علم، حرکت و علوم سايبري، كسب حلال، ايجاد امنيت پايدار و مقابله با آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد و بزهكاري، مورد توجه ویژه در برنامه ريزي هاست.
دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش کشور گفت: نبايد هميشه منتظر باشيم كه دولت همه كارها را انجام بدهد و گره مشكلات جامعه را باز كند، ما هم بايد به دولت كمك كنيم و بسترها را فراهم نمائیم، که اینک ما به عنوان يك تشكل مردم نهاد در كنار دولتمردان بازويي براي ترقي، آبادانی و اعتلای میهن عزیزمان خواهيم بود.
معاون فرماندار طبس نیز در این جمع گفت: با توجه به مقدمات صورت گرفته در مهرماه سال جاري و تفاهم نامه منعقد شده بين فرمانداري و جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش، تيم كارشناسي اين جمعيت در اين شهرستان براي اجرايي شدن اين تفهم نامه حضور يافتند.
"یوسف وهابي کارکنده" با اعلام اينكه سند چشم انداز شهر نمونه اسلامي طبس تدوين شده است اظهار داشت: با توجه به ويژگي هاي طبس، تعيين اين شهر در راستاي ايجاد شهر نمونه اسلامي مناسب بود و شهر نمونه اسلامي شهري بر اساس مفاهيم و آموزه هاي ديني و فقه شيعي است و اگر بخواهد اين شهر به عنوان شهر نمونه اسلامي باشد بايد پارامترهاي تعريف شده در عمل نيز لحاظ شود.
وي تصريح كرد :براي ايجاد الگوي شهر نمونه اسلامي بايد به زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، اشتغال زايي و دفع آسيب هاي اجتماعي پرداخته شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا